czwartek, 20 kwietnia 2017

Sekretne Życie Chanel No 5 TilarJ. Mazzeo - czyli o książce słów kilka

Coco Chanel i jej słynna Piątka to dwie ikony, które kojarzy każdy. Nie ważne czy interesujesz się modą, kosmetykami, perfumami czy historią. W najgorszym wypadku po prostu o nich słyszałaś. Dla mnie Chanel zawsze była wzorem kobiety silnej i zależnej wyłącznie od siebie, a jej perfumy wyzwaniem, do którego trzeba dorosnąć. Książki w tej sytuacji nie mogłam sobie odpuścić.


Sekretne Życie Chanel N 5 to pierwsza biografia perfum. Brzmi zabawnie, prawda? Możesz mi wierzyć, tu jest o czym pisać. Zapach owiany tajemnicą i mnożącymi się legendami. Powstawał gdy sztuka perfumeryjna w wydaniu, które znamy dziś dopiero się kształtowała. A Chanel nie szła wyznaczoną ścieżką ozdobnych flakonów i klasycznych na tamten czas nut zapachowych. Tak jak modą, tak samo zapachem chciała wytyczyć nowe ścieżki. Czy jej się udało? Bez względu na to, czy doceniasz 5tkę czy wręcz jej nie trawisz - ile jest zapachów, które są na rynku od blisko 100 lat?




W żadnym wypadku nie będę tej biografii streszczać. Nie chcę nikomu odbierać przyjemności czytania. Pozwoliłam sobie jedynie sfotografować kilka fragmentów, tak aby obudzić w Tobie ciekawość. Jeśli masz ochotę się zabrać za lekturę, to odsyłam do księgarni internetowych. Szukałam w kilku stacjonarnych, ale bez powodzenia. Sama kupowałam ją w Taniaksiazka.pl i jak teraz sprawdzałam na Ceneo to wciąż jest tam najtańsza. 




A może już czytałaś Sekretne Życie Chanel N 5?

Brak komentarzy :

Copyright © 2014 Kosmetyczka Pełna Cudów

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi